Tuesday, March 15, 2011

MAMA

Pada satu hari itu,
dia tumpangkan aku dalam badan dia yang kecil ituu..
Bila cukup masa, aku pun keluar.
Sungguh dia menahan kesakitan semata-mata nak aku melihat dunia ni.

Bila aku nangis je, dia mesti datang.
Peluk aku, lepas tu check if aku berak...hehe
Kalau aku tak berak, dia mesti akan tahu yang aku desperately need food.

Dia mandikan aku sambil aku bermain-main dengan air.
Memang dari dulu aku sukakan air.
Lepas mandi, dia sapu minyak kat perut aku. Dia kata supaya perut aku tak masuk angin. Caring kan dia.
Lepas tuh, dia buh bedak banyak2 kat aku. Wangi sungguh aku dibuatnya.

Dia pakaikan aku baju yang comel2.
Dah habis tu, dia cium aku and dodoikan aku sampai aku tertidur.

Dia ajaraku  berjalan..
Dia suap aku makan walaupun aku selalu mengada-ngada tak mau makan.
Pastuh, dia suka belai rambut aku. Aku suka sangat dibelai.

Hari-hari dia buat catu//
Tak lama tu, dia ajar aku mengira.
Dia ajar abc.

Pastu, satu hari ni, dia belikan aku telekong.
Tu 1st telekong aku.
Aku pakai telekong tu bila dia solat.
Bila dia solat, aku diri sebelah dia. Aku ikut je apa dia buat.

Bila besar sikit, dia ajar aku mana salah, mana baik.
Dia tanya, bila besar aku nak jadi apa?
Time tu, aku kata aku nak jadi polis.

Dia sayang kan kat aku.
Tapi aku ni teruk. Kadang2 aku buat dia nangis.
Buat dia kecewa.
Tapi yang aku pelik, dia tak pernah putus2 sayangkan aku.
Kagum betul aku. Dia makin sayangkan aku lagi ada la.

Bila aku start mula suka seseorang, dia x kisah berkongsi cerita dengan aku.
Dia pun cerita pasal kisah dia dulu, masa zaman remaja.
Aku suka dengar cerita dia.
Dia x kisah dengar pasal masalah aku. Dia tak kisah dengar pasal lelaki tu.
Dia dah jadi macam kawan baik aku.
Dialah satu2nya manusia yang tak pernah aku berpisah.

Satu hari,
aku kena pergi jauh..
jauh dari dia..
dia kata dia harus berkorban skrg, sbb dia tahu ini yang terbaik buat aku.
Dia kata, kalo ikutkan hati, mmg dia xnak lepaskan aku.
Tapi kali ini dia kena berkorban.

Sekarang,
dia jauh dr aku.
Memang dia dah tak mandi kan aku lagi.
Memang dia dah tak suapkan aku lagi.
Tapi gambar dia sentiasa di handphone aku. Aku jadikan gambar dia as wall paper.
Dia sentiasa di hati aku.
Siapa dia? Dia lah mama ku!

I LOVE YOU, MAMA

2 comments: