Friday, September 28, 2012

awak nak dating!?

Aku masih ingat lagi lakan, satu hari tu aku bermimpi. Aku mimpi dia datang pada aku. Ofcoz aku cam eksaited lakan bila orang yg aku suka datang pada aku.Bukan selalu kot dapat peluang catu.
Pastu dia tanya "Dhamirah, boleh pinjam kereta?" 
"kereta?nak pergi mana dengan kereta?"-
                            -"Nak pergi dating"

booooooom..jatuh kedebek hatiku ke tanah!
YaAllah insan yang selalu aku selitkan dalam doa dah berpunya! yang paling menyakitkan hati is dia nak pergi DATING?whaaat?
Aku ingat dia Islamic.

"Nak pergi dating?!"
                        "ha ah.." jawab dia sambil senyum.
                     "tapi bukan dengan dia...mak n adik dia datang Perth, jadi saya nak bawak mak and adik dia    jalan2 perth ni. Saya nak bawak diorg pergi Kailis. Dia tak tahu pon sebab dia sekarang kat library 
                     study" sambung dia.

Ya Allah, subhanallah, Allahuakhbar! sungguh sweetnya mamat ni. Sungguh beruntunglah gadis pilihan dia tu.

"Ohhh...kalau catu pinjamlah keter tu.." sambil mengukir senyuman..

Sweet kan!?
Tapi tu mimpi jelah. Walaupun cam dalam mimpi tu obviously jejaka idaman aku minat org lain aku cam redha jelah. Kagum sangat dengan dia. 
Bila aku bangun aku cam, "Ya Allah...ada ke lelaki yang akan buat catu?"
"Kalau ada...alangkah untungnya jika aku perempuan itu,ameen"

Bagi aku, TU SWEET.
Bukan pergi dating dengan tuan punya badan.
Tapi dating ngan insan2 yang sangat berharga dan penting dalam hidup tuan punya badan
Bukankah dengan cara itu, kita akan lebih mengenali insan yg kita suka tu?
and and tak berdosa pun inShaaAllah.

ok, aku tau aku asyik berangan je. Siap sampai mimpi.
Tapi mimpi tu bukan aku yang atur kot!

Sorry kalau aku cam jiwang. 
tapi sejiwang aku, inShaaAllah aku tetap memilih and mengimpikan yang halal!

Sayang semua!

No comments:

Post a Comment