Thursday, October 4, 2012

TAKNAK pegi Australia! Not now.

"what ma?end of june?You are kidding. Right?"
                         "No, I'm not.. You will go to Australia."-Mama

AllahuAllah!
Aku tidak akan pernah lupa saat2 awal aku membuat keputusan untuk ke Australia.
Dah la time tu aku tak pernah berjauhan dengan keluarga!
Masak pun tak pernah.
Basuh baju pun tak pernah.
Menggosok sampai terbakar baju! Gagal sangat!

Tapi siapa sangka..
Rupa-rupanya Allah has a better plan for me..
Ofcoz, since the plane took off, air mata berjujuran tak tertahan.
Memikirkan tentang diri aku nanti yang akan keseorangan..
Boleh ke aku ni?
Kuat ke diri aku ni?

"Boleh jadi kamu menyukai sesuatu dan sebenarnya tidak baik bagimu, dan boleh jadi kamu membenci sesuatu yang sebenarnya baik untukmu. Sesungguhnya Allah lebih mengetahui dan kamu tidak mengetahui"-Al-Baqarah:216

Memang benar, Allah itu maha Pengasih! Rupa-rupanya Dia dah stand by kan ramai hamba-hambaNya di Perth untuk menemani aku. Sahabat-sahabat itu yang telah mengesat air mata aku. Menggantikan air mata itu dengan senyuman. Mengajar aku memasak. Menggosok baju..

Memang benar, Allah itu maha Mengetahui. Dia tidak memberi aku ujian yang aku sendiri tak sanggup menghadapinya. Dia pasti akan menghantar hamba-hambaNya untuk menemani aku, mengharunginya sama-sama.

Memang benar, Allah itu maha Pemurah. Walau aku tak pandai masak, rezeki datang bercucuran. AlhamduLilah!...Ada yang datang melalui jemputan, dan ada juga yang datang ikhlas dari tangan hamba-hamba Mu yang baik hati..



Sekarang aku sedar, apabila kita membahagiakan ibubapa, Allah akan melipat gandakan kebahagiaan kita.
I've learned that happiness doesn't come from me, but from Allah.







No comments:

Post a Comment