Thursday, August 25, 2011

menangis..

semasa engkau pergi,
mata ini tidak henti mengalirkan air..
jantung berdenyut dengan laju..
malam ku lambat..siang ku cepat..

semasa engkau pergi,
sedih aku menangis,
dalam gembira juga aku menangis..
seksa bagi aku mengukir senyuman..
kerana terlalu pedih luka di hati..

Sungguh jahil aku pada waktu itu..

Mengtangisi cinta yg tidak halal di mataNya..
merindui insan yg haram untuk aku rindui..
Melupakan cinta sejati aku yg sebenarnya..

Betul kata kekasih sejati ku,
"akan Ku gantikan kesakitan di hati mu itu dengan kegembiraan "
"akan Ku gantikan dia dengan yg lebih indah"

Wahai sahabat ku,
cinta manusia memang indah..
namun berduri di tengah nya..
cinta manusia memang berkuasa,
tetapi tidak kekal  selamanya..

wahai sahabat,
janganlah menangis, jangan kecewa..
menangis lah kerana tuhanmu..
kerana dosamu..
supaya di akhirat kelak, bulu matamu menjadi saksi dan penyelamat mu..







No comments:

Post a Comment