Sunday, August 4, 2013

Kembali ke Perth

AlhamduLilah.
Akhirnya! Lepas penat cari University mana nk pergi?course apa nak amik?visa..medical check up...flight ticket..accomodation...sampai la saya kembali di bumi Perth nihh..
Last2, Perth balikkk..hahaha
Nak buat macam mana kan? dah Allah kata Perth, Perth la akhirnya..

Actually kalau nak fikir2 balik, UWA is my last option..kekonon mula2 nk buat ACCA (tp cam x minat account sangat daa), nk buat CFA (org kata 99% fresh graduate yg buat akan fail, so better buat master dulu)..and etc etc..
So, finally here I am doing my Master in Commerce (specializing in Economics). Nape Economics? sebab Uni xkasi buat major yg sama yg kita dh buat masa degree...account and finance da buat while others cam x minat, so last2 pilih Economics..hehe

Anyway, saya rasa bersyukur sangat sbb perjalanan saya ke Perth dipermudahkan oleh Allah swt..semuanya ok alhamduLilah. Dari preparation untuk datang ke sini, perjalanan ke airport, departure, dalam flight...semualah boleh dikatakan lancar. :) Sampai dalam flight saya dilayan dengan baiknya oleh steward/stewardess MAS yg telah memberi saya sebotol air besaq, kacang punya banyak, teh tarik and meal juga telah diberikan awal dari passenger2 lain (sbb nk berbuka puasa)..terima kasih MAS! So, begitulah..semuanya baik kecuali satu,sesampai di Perth saya menjadi org bisu sebentar sbb dengan tiba2nya suara menghilang..errr...xpelah, nasib ada kawan2 yg memahami bahasa isyarat ku..

Tak banyak yg berubah di Perth..
Speed limit still 60km/h
Itik masih banyak di kawasan Uni
Easyway masih menjual Green Apple Milk BubbleTea
Angin pagi winter still sangat menyejukkan..
Malam di Perth masih sangat sunyi

Perubahan ketara yg saya perasan adalah...
The absence of some of my friends.. T.T
Kehadiran pelajar2 baru.. :D
Kawan2 makin cantek..and ada kawan2 lelaki yg da berjanggut sampai xknal mula2!

AlhamduLilah, kelas baru start seminggu...
Ada 2 kelas malam..dan 2 kelas pagi..
huhu..cuak sebenarnya..semoga mempunyai kekuatan dan semangat yg tinggi untuk menimba ilmu ni..

AlhamduLilah juga sebab kelas2 agama di sini masih ada, infact bertambah!
Tak sabar rasanya untuk menyambung usrah dgn para sahabat Perth, bertalaqi dgn Ustaz Sofian, menghadirkan diri ke majlis2 Ilmu yang dianjur oleh MISWA dan sebagainya..

Oklah, raya lg 4 hari inshaaAllah..
Jom, kita kembali beribadat kepadaNya...

:)









No comments:

Post a Comment