Thursday, January 3, 2013

Bergantung pada yang tak mati



Aku tak taw apa definisi "kawan baik" pada korang.
Tapi pada aku, aku tak pernah ada a person yg mmg boleh aku panggil dialah kawan baik aku dari dulu..
Sebab pada aku,manusia bersifat pelupa and also bersifat "chipsmore" haha *kejap ada kejap xder*




However,
aku syukuuur sangat pada Allah swt sebab aku dikurniakan kawan-kawan yang baik-baik..

AlhamduLilah, bila aku gembira aku ada kawan untuk ketawa bersama.
dan bila aku sedih, aku ada kawan yg sudi mendengar segala rintihan,
bila aku susah, ada kawan yg sanggup membantu..

Walaupun,
mereka bukan orang yg sama,
mereka tidak akan sentiasa berada di sisi..
sebab aku faham, dalam hidup ni akan tiba satu masa kita terpaksa meninggalkan..
Betapa kasih dan cintanya kita pada seseorang itu , satu hari kita atau dia mesti pergi juga..

Ofcoz, org tu xkan pergi terus..
Dia akan sentiasa ada, tapi mungkin dh x serapat dulu..

Dah lumrah hidup,
stranger menjadi lover,
lover menjadi stranger,
kawan menjadi lawan,
kawan tetap kawan,
lawan tetap lawan..

Tapi cane pun, aku tahu yang aku kena sentiasa bersyukur sebab setiap manusia yang Allah hantarkan untuk kita tu ada reason, ilmu yang kita harus pandai cari dan belajar dari setiap org..
So that, bila diorg pergi kita taklah berendam air mata je.
Instead, kita redha dan bersyukur.

Ala, lagipun kenapa nk risau kalo teman sejak azali akan sentiasa ada sampai bila2...*wink2*  ^^


"Mmg kita tak boleh, selagi kita tak bergantung pada yang tak mati"-Syafiq,     Rokok dan Kopiah


















No comments:

Post a Comment