Wednesday, January 2, 2013

Mak cik jual kopok kat MakJah


Semalamkan, eh..kelmarin...aku pi makan kat Mak Jah..(1 of the restaurants that was opened on new year eve) ..

So while I was waiting for the food I ordered, there was a mak cik that came to each table.
Ala, you know the mak cik yang selalu jual2 kopok tu..

Allah, teruh mixed feelings gak la time tu cause aku taw that my table is next!
So yeah, mak cik tu pon datang la kat meja aku..

makcik tu cam "nak kopok dik...?"
aku pun.."o baper sepekat makcik?"
"10 ringgit dik.." makcik tu reply..
dalam hati aku..*10 hinggit, mahal la gak sebenarnya.......tapi....tapi xpe, makcik ni pun dh tua, sanggup dia jalan from 1 table to another demi sesuap nasi tuk dia and anak2...wajib bagi aku sebagai umat Islam tolong saudara seIslam aku...x salah pun aku membelinya..apalah sangat 10 hinggat nk compare dengan duit yg aku dh bazir..ishish.."

So, selepas memikir semua tu dalam 1 saat..cewah..
aku pun membelinya..

"kopok ikan keli ke ikan biasa dik?"
"kopok ikan biasa lah makcik.."..huhu

Pas aku beli tu, seorang akak ni pun panggil dia..before tu makcik tu approached dia dulu tapi dia reject..


Aku tak tau la dia tetiba nak beli lepas nampak aku beli ke pe..
Tapi kalo lah betul, AlhamduLilah syukuuur sangat..
Mungkin Allah nk tunjuk, bila kita buat baik kat orang..orang lain pun akan mempunyai kesedaran untuk nak buat baik gak..


haha....ala tp mungkin gak akak tu mmg tetiba teringin nk kopok en..who knows...:)



No comments:

Post a Comment